Teātris. Filmas arheoloģija
Režisors Jānis Streičs spēja pateikt par Latviju un padomisko dzīvošanu vairāk nekā jebkurš cits no tā laika režisoriem – gan maskējoties zem padomju laika tipāžiem un ironiskiem sadzīves jokiem, gan izlikdamies par angļu lordu. Tieši pats Streičs (un nevis kāds aktieris) filmā "Teātris" kļuva par Somersetu Moemu, kurš Padomju Savienībā bija nevēlams rakstnieks, savulaik strādājis angļu izlūkdienestā. Filma "Teātris" ir absolūti neordināra un ļoti radoša Somerseta Moema darba "Teātris" ekrāna versija. Streičs filmēja "Teātri", pirms tam nekad neredzējis Angliju, kur tolaik dzīvoja viņa kopš bērnības un kara laika nesatiktais tēvs. Neviens kadrs filmā nav uzņemts ārpus Latvijas.
Filmā Moema Anglija tiek nospēlēta apzinoties, ka tolaik Latvija ir daļa no Padomju Savienības un tās kinoindustrijas. Kā veidojās Streiča attiecības ar tā laika realitāti un daudz pelto latviešu kino teatralitāti, un kā Jānis Streičs radīja teatralitāti, kurā uzplaukst kino nosacītība? Atbildes sniedz dokumentālā filma, kas ietver arī spiegu stāsta elementus!