Ielas garumā. Ielas garumā. Kundziņsalas līnijas un šķērslīnijas

Vēl 20. gadsimta piecdesmitajos gados Kundziņsalu ar Rīgu saistīja tikai laivas vai kuģītis. Tā bija sava republika ar daudziem iekšējiem ūdens kanāliem, nu gluži kā Venēcija. Šo salu iekopa gumijas fabrikas «Provodņik» strādnieki, kas tur varēja nopirkt zemi māju būvei. Ielas – līnijas un šķērslīnijas- ierīkoja jau 1905.-1910. gadā, bet Rīgai Kundziņsalu pievienoja tikai 1917. gadā. Taču īstā pievienošana pēc daudzu salinieku domām notika vēl pēc gadiem četrdesmit, kad pāri Sarkandaugavai uzcēla dzelzsbetona tiltu. Tad pamazām sākās cīņa par izdzīvošanu, jo Rīgas tirdzniecības ostai bija savas ieceres. Vispirms izpostīja skaisto smilšaino pludmali, tad sāka pazust līnijas un šķērslīnijas. Dzīvei zuda perspektīva un daudzi salinieki padevās: pārdeva mājas un pārcēlās citur. Tomēr Zeibotu, Veidemaņu, Gulbju un vēl daudzas citas ģimenes spītīgi palika savās mājās, kur tik daudz atmiņu, darba un mīlestības