Publisko pakalpojumu dizains krīzes laikā

Jau kādu laiku esam aizvadījuši jaunajā pagaidu režīmā, un nozīmīgas pārmaiņas šī situācija ir ieviesusi arī valsts institūciju darbībā un tajā, kā tiek veikti un saņemti publiskie pakalpojumi. To, ko iepriekš bieži izvēlējāmies veikt klātienē, šobrīd nepieciešamības gadījumā aizstājam ar digitālo mijiedarbību. Lai arī nereti valsts digitālo vietņu un e-pakalpojumu izstrāde ir lēna un smagnēja, krīzes apstākļi ir kļuvuši par katalizatoru dinamiskam pakalpojumu izveides procesam. Valsts kanceleja dažu nedēļu laikā ir paguvusi izveidot gan vienoto tālruni Covid-19 saistīto jautājumu noskaidrošanai, gan lietotājam draudzīgu tīmekļa vietni covid19.gov.lv. Ko mēs varam mācīties no šīs krīzes digitālo pakalpojumu dizaina kontekstā? Raidījumā "Kāpēc dizains?" - saruna ar Valsts kancelejas komunikācijas departamenta vadītāju Ilzi Pavlovu, Covid19.gov.lv tīmekļvietnes izstrādātāju pārstāvi un SIA iConcepts vadītāju Gintu Fricbergu, VARAM Publisko pakalpojumu departamenta direktoru Gati Ozolu, kā arī stratēģi un pakalpojumu dizaineri Lieni Kupču.
Komentāri

Kategorijas