Kā iestudēt latviešu nacionālās operas

Žurnāliste Sandra Kiršberga pēta operas režijas spilgtākos sasniegumus pēdējā desmitgadē, runājot tieši  par latviešu operu iestudējumiem, latviešu operu. Viņa izvirza tēzi, ka tieši režijas veiksme vai neveiksme ļauj gandrīz aizmirtām operām piedzīvot atgriešanos apritē un rast kontaktu ar mūsdienu auditoriju. Muzikoloģe Gunda Vaivode akcentē jauniestudējumu trūkumu. Komponists Ēriks Ešenvalds ir vairāku jaunu operu autors un uzskata, ka režijai ir jāiet vienotā ritmā ar mūzikas radīto tēlainību. Režisore Ināra Slucka iestudējusi vairākas nacionālās operas, tostarp, “Turaidas roze”, ”Vilkaču mantiniece”, “ Dauka” un viņa uzsver režisora, diriģenta, scenogrāfa un režisora radošas sadarbības nozīmi. Sižetā iekļauti fragmenti no latviešu operām.