Kā Latvijā top debijas filmas? Režisora un producenta pieredze

Valsts Kultūrkapitāla fonda mērķprogrammas kino debitantu atbalstam ir palīdzējušas tapt jau vairākām filmām - Jāņa Ābeles mīlasstāstam “7 miljardi gadu pirms pasaules gala”, Kristiana Riekstiņa šausmu filmai “Eva” un Alises Zariņas ceļa filmai “Blakus”. Šī gada nogalē gaidāmas vēl divas pirmizrādes režisoriem, kuri vēlas sevi pieteikt kino industrijā ar savu pirmo pilnmetrāžas spēlfilmu.  Viena no pēdējām “mirkobudžeta filmām” ir Kārļa Lesiņa drāma "Izmisums", kas stāsta par frīlanseri Gati, kura atgriešanās bērnības mājās, kļūst par smagu psiholoģisku cīņu ar sevi un savu pagātni. Toties pirmā no “debijas pilnmetrāžas spēlfilmu” programmas filmām ir Reiņa Kalviņa kriminālstāsts "Maiņa", kas seko līdzi vienas nakts notikumiem taksista Mareka dzīvē, iepazīstot Rīgas kriminogēnās vides aizkulises. Abu filmu atšķirīgais budžets uzdod jautājumu - kā top debijas filmas un kādi ir izaicinājumi, ar kuriem filmēšanas procesā jāsastopas gan režisoriem, gan producentiem. Un kāda ir ideālā debijas filma? Par šiem un citiem jautājumiem ar filmas “Izmisums” režisoru Kārli Lesiņu un filmas “Maiņa” producentu Gintu Grūbi sarunājas Marta Elīna Martinsone.