Intervija ar VID ģenerāldirektori Ilzi Cīruli

Klientiem draudzīgāks un saprotamāks VID – tā iestādi pārveidot solījusi dienesta jaunā vadītāja. Iespējamu nelikumību atklāšana pašu VID darbinieku vidū un iedzīvotāju sūdzības par saskarsmi ar ‘nodokļu administrētājiem’ nepārliecina, ka dienests spēj cīnīties ar patiesajām ēnām ekonomikā – tā aizrāda kritiķi. Arī Tiesībsargs norādījis uz trūkumiem labas pārvaldības principu ievērošanā.
Neraugoties uz viedokļu krustugunīm, nodokļu nomaksa ir un paliek atslēgas jautājums valsts tautsaimniecībā, kas vislielākajā mērā balstās uz nodokļu ieņēmumiem, kā arī skar ikvienu valsts iedzīvotāju; nemaz nerunājot par uzņēmējdarbības vidi. Tāpēc – lai pārrunātu gan centienus VID reformēšanā un cīņā ar ēnu ekonomiku, gan arī iespēju dzīvē kļūt saviem klientiem ‘draudzīgākiem’ – esam uz sarunu aicinājuši VID ģenerāldirektori Ilzi Cīruli.