Šveicē referendumā atbalsta tabakas reklāmas aizliegumu

Apmēram 57 procenti Šveices iedzīvotāju atbalstījuši gandrīz pilnīgu tabakas izstrādājumu reklāmas aizliegumu. Atbalstu iniciatīvai vēl pirms balsojuma pauda lielākās veselības aizsardzības organizācijas un daudzas politiskās partijas.

     Šveices parlaments vēl pirms balsojuma pieņēma jaunu likumu, kas aizliedza tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu reklāmu uz plakātiem un kinoteātros visā Šveicē. Uzņēmumi arī nedrīkst dāvināt bezmaksas cigaretes vai sponsorēt starptautiskus pasākumus. Tomēr pēc referenduma ierobežojumus paplašinās, un reklāma būs jāaizliedz visur, kur to var redzēt nepilngadīgas personas, piemēram, presē, kioskos vai pasākumos. Idejas aizstāvji atsaucas uz pētījumu datiem, kas liecina par reklāmas ietekmi uz bērnu un pusaudžu smēķēšanu. Savukārt iniciatīvas pretinieki kampaņas laikā norādīja, ka jauniešiem ir pieeja gandrīz visām vietām un medijiem, un aizliegums nozīmētu pilnīgu reklāmas aizliegumu. Tas arī būtiski samazinātu mediju, kultūras nozares pasākumu, mazo veikalu, kiosku un degvielas uzpildes staciju ieņēmumus.