Tikai 3% bērnu 15 gadu vecumā uzskatāmi par labiem grāmatu lasītājiem

Pēc Eiropas Komisijas pasūtījuma veiktā pētījumā nesen atklājās visai dramatiska situācija ar eiropiešu lasīt un rakstīt prasmēm. Piektā daļa savienības iedzīvotāju to neprot pietiekamā līmenī, kas, protams, atstāj iespaidu gan uz šo cilvēku dzīves kvalitāti, gan bremzē ekonomikas attīstību, kur nepieciešams kvalificēts un augsti izglītots darbaspēks. Kā šo situāciju būtiski mainīt un mudināt lasīt jau no bērna vecuma, to šonedēļ Kiprā apsprieda Eiropas Savienības valstu izglītības ministri. Latvijas pētījumi rāda, ka tikai 3 procenti mūsu piecpadsmitgadnieku uzskatāmi par labiem lasītājiem. Kā bērniem iemācīt, ka starp grāmatu vākiem piedzīvojams tas, ko citādi varbūt nekad neieraudzīs un neizbaudīs?

Pēc Eiropas Komisijas pasūtījuma veiktā pētījumā nesen atklājās visai dramatiska situācija ar eiropiešu lasīt un rakstīt prasmēm. Piektā daļa savienības iedzīvotāju to neprot pietiekamā līmenī, kas, protams, atstāj iespaidu gan uz šo cilvēku dzīves kvalitāti, gan bremzē ekonomikas attīstību, kur nepieciešams kvalificēts un augsti izglītots darbaspēks. Kā šo situāciju būtiski mainīt un mudināt lasīt jau no bērna vecuma, to šonedēļ  Kiprā apsprieda Eiropas Savienības valstu izglītības ministri.  Latvijas pētījumi rāda, ka  tikai 3 procenti mūsu piecpadsmitgadnieku uzskatāmi par labiem lasītājiem. Kā bērniem iemācīt, ka starp grāmatu vākiem piedzīvojams tas, ko citādi varbūt nekad neieraudzīs un neizbaudīs?