Vienotais klientu apkalpošanas centrs - pakalpojumi tuvinās laukiem

Iepriekš bankas laukos vēra ciet savas filiāles un citas iestādes mazināja savu darbinieku skaitu vai pilnībā likvidēja pakalpojumu iespējas, bet šobrīd tieši laukos sāk veidoties pirmie centri, kur saņemt vairāku valsts iestāžu pakalpojumus vai izmantot pirmos bankomātus laukos. Vienotais klientu apkalpošanas centrs ir viens no veidiem, kā atvieglot dzīvi laukos. No vienas puses, tas varētu būt pagaidu variants, kas vairāk piemērots tikai vecāka gada gājuma cilvēkiem vai tiem, kas ar internetu ir uz „jūs”, taču tikpat labi tam ir nākotne un pieprasījums būs, tā pēc pirmajām šādu centru darbības dienām secina to apmeklētāji un darbinieki Latgalē. Uz abu roku pirkstiem ir skaitāms to klientu skaits, kas divās nedēļās, kopš atvēries vienotais klientu apkalpošanas centrs Daugavpils novada Špoģu ciemā, ir griezušies pēc kāda pakalpojuma, stāsta centra vadītājs Valdis Zukulis. Centrs veidots ar domu atvieglot lauku cilvēkiem pieejamību valsts iestādēm un te, līdzīgi kā citās Latvijas vietās ar līdzīgiem centriem, pieeja ir daudzām institūcijām: ''Mēs pārstāvam Valsts ieņēmumu dienestu, Valsts zemes dienestu, sociālās apdrošināšanas aģentūru, Uzņēmumu reģistru, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi; uzzināt var praktiski par visa veida pakalpojumiem, ko tie sniedz, bet mēs pieņemam tikai iesniegumus. Lielākoties iedzīvotāji, īpaši zemnieki, kā stāsta Roberts, visu mēģina risināt caur internetu vai, griežoties iestādē klātienē. Taču ir cilvēki laukos, kuriem šādi centri būtiski atvieglos ikdienu un ļaus ietaupīt, par to pārliecināta kaimiņu Ambeļu pagasta iedzīvotāja Natālija: „Man līdz Špoģiem ir 10 km, līdz Preiļiem pāri par 30, protams, ka man ir izdevīgi ,ka tuvāk mājām ir iespēja izmanot vai nu VID vai lauku atbalsta dienesta pakalpojumus. Iepriekš mums nācās braukt uz Preiļiem vai Daugavpili, bet nu viss būs uz vietas, turklāt vienalga daudzi uz šejieni brauca pie ārsta, bet tagad to varēs apvienot”. Dzīve un laiks rādīs, cik nozīmīgi ir šie centri laukos, secina Višķu pagasta pārvaldes vadītājs Jānis Proms, bet darba lauks un iespējas centram ir plašas: ''Protams, gribētos, lai vairāk cilvēki nāk, bet tie, kas atnākuši, saņēmuši atbalstu, ko centrs var dot. Lielākoties tie ir VID jautājumi, imigrācijas jautājumi. (..)'' Arī Aglonas novadā šāds centrs sāka darboties ar oktobri, te, kā stāsta Zemes lietu speciālists Ainārs Streļčs, klientu, kas griezušies ir vēl mazāk kā Špoģos, taču pakalpojums laukos svarīgs, un to lauku iedzīvotāji ar laiku arī novērtēs: ''Būs pavasaris, būs zemniekiem bloku karte, problēmas, gāzīs te riņķī. Kā jebkura jauna lieta – cilvēkiem jāpierod, laucinieki jau nesēž internetā, nezin uzreiz kā pilsētnieks, ka jauns likums iznācis – kā zināt, laukos viss notiek divreiz lēnāk. (..)'' Vienotais klientu apkalpošanas centrs laukos var kļūt kādam laukos dzīvojošajam par iespēju risināt daudzus jautājums tuvāk mājām, netērējot laiku un naudu ceļam, tas var būt arī stimuls pietuvināties e-pasaulei un kārtot lietas jau patstāvīgi, tā secina Jānis Proms: ''Iespēja iedzīvotājiem apgūt e-pakalpojumus, kas ir ļoti svarīgi, un vienkāršot cilvēkiem dzīvi, lai nav jābrauc uz iestādēm, lai aizpildītu savus iesniegumus - to varēs darīt mājās savā datorā.''
Komentāri

Kategorijas