Vīrusa radītā krīze un dizains pašvaldību sniegtajos pakalpojumos

Jau ilgāk nekā mēnesi dzīvojam valstī noteiktajā ārkārtējā situācijā. Pašvaldības šobrīd ir vistuvākā saskarsmē ar ikvienu no iedzīvotājiem, kuriem ikdienas un darba gaitas, ienākumi, bērnu apmācība ir citādāka. Turklāt daudzi no mums pēdējā mēneša laikā mainījuši savu pastāvīgo dzīves vietu no pilsētām uz laukiem vai atgriezušies Latvijā kā repatrianti. Dizains atbild cilvēka vajadzībām jebkurā jomā - arī pakalpojumos. Labi dizainēts publisks pakalpojums ir saprotams, ērts, pieejams jebkuram tā lietotājam un attaino, cik precīzi ir izprastas iedzīvotāju, uzņēmēju vajadzības. Esam piedzīvojuši tādu kā krīzes testu mūsu varēšanai strādāt un nodrošināt pakalpojumus attālināti. Kā tas pašvaldībām ļauj novērtēt esošos pakalpojumus, vispirms jau attālināto, un kā tas tiek mainīts esošajā ārkārtējā situācijā? Par to - saruna ar Kuldīgas domes priekšsēdētāju Ingu Bērziņu, Līvānu novada priekšsēdētāja vietnieci Gintu Kraukli un Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības un projektu nodaļas vadītāja Lailu Gercāni.