Imres Kālmāna "Monmartras vijolīte" jeb "Bohēma" ar laimīgām beigām

Šoreiz stāsts par Rīgas operetes teātrī 80. gadu sākumā iestudēto Imres Kālmāna "Monmartras vijolīti" ar Brammera un Grīnvalda libretu pēc Anrī Miržē 19. gadsimta vidū rakstītā romāna "Bohēmas dzīve". Sižetu operā "Bohēma" bija izmantojis Pučīni, bet Kālmāns, atšķirībā no operas traģiskā fināla, savai 1930. gada operetei uzrakstīja laimīgas beigas. Kālmāna opereti pirmskara gados iestudēja Liepājas operā, tūdaļ pēc kara - jaundibinātajā operetes jeb Valsts muzikālajā teātrī. Vēl pēc vairāk nekā trīsdesmit gadiem, 1981. gadā, "Monmartras vijolīte" - mūzikā svaiga, oriģināla, patiesu jūtu caurvīta - atkal uzplauka Rīgas operetes teātrī Kārļa Pamšes režijā, Jāņa Kaijaka muzikālajā virsvadībā. Iestudējumu atceras diriģents Jānis Kaijaks, kā arī divas solistes - Astra Krēsliņa, kas atveidojusi Vijolīti, un Elga Brahmane, kas iejutusies Ninonas lomā.