Dzīve bez atkritumu kalniem: viesos "Zero Waste" veikala "Turza" pārstāvji

Par "Zero waste" koncepta dzimšanas vietu interneta avoti uzskata 60. gadu ASV. Koncepta būtība - kā dzīvot, lai radītu pēc iespējas mazāk atkritumu. Šī pieeja ietver gan rūpīgu izsvēršanu, ko vajag vai ko nevajag iegādāties, gan mantu maiņas un labošanas popularizēšanu, gan potenciālo atkritumu kā potenciālo resursu redzēšanu. Citem vārdiem sakot, šis koncepts paģēr sistēmisku un vērīgu pieeju. Viena no netālredzīgas un neilgtspējīgas domāšanas izpausmēm mūsdienās ir nesamērīgais un neadekvātais iepakojuma īpatsvars dažādām precēm un produktiem. Ja "atgriežamies pie saknēm", iepakojumam būtu jābūt funkcionālam, nevis mākslīgi jāpalielina preces apjoms. Kā mēs visi zinām, plastmasa kā materiāls ir ārkārtīgi funkcionāls un vērtīgs, diemžēl tā īpatsvars atkritumu kopējā masā tikai turpina pieaugt. Kā samazināt plastmasas iepakojuma izmantošanu? Viena no atbildēm ir konceptuālie "zero waste" iepirkšanās veikali. Eiropā šādi veikali kļūst aizvien populārāki. Vai drīzumā "zero waste" veikalu redzēsim arī Rīgā? Par to radio Naba studijā runāsim ar "zero waste" veikala "Turza" pārstāvjiem Arti Tauriņu un Ilzi Blāķi. Šobrīd idejas autori vāc nepieciešamo starta kapitālu pūļa finansēšanas vietnē projektubanka.lv. Jautājumus uzdos Sanita Rībena un Ieva Muižniece.